shababsea7a
أهلا بك فى منتدى شباب سياحه جامعه المنيا ، نتمنى لك قضاء وقت سعيد بالمنتدى وتشريفنا انضمامك لأسره شباب سياحه .
shababsea7a
أهلا بك فى منتدى شباب سياحه جامعه المنيا ، نتمنى لك قضاء وقت سعيد بالمنتدى وتشريفنا انضمامك لأسره شباب سياحه .
shababsea7a
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

shababsea7a

منتدى كليه السياحه والفنادق جامعه المنيا

الرئيسيةhttp://shababseأحدث الصورالتسجيلدخول

ماذا تفعل لو كنت مكاني؟!

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
yahya36
عضو مشارك
عضو مشارك
yahya36

السمك عدد الرسائل : 488
العمل/الترفيه : حسابات
المود : بخير طول ما انا معاكم

ماذا تفعل لو كنت مكاني؟! Empty
مُساهمةموضوع: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟!   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟! Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 23, 2010 9:05 am

السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
أنا عندى مشكلة رهيبة ويهمنى رأيكم بصراحة ولو سمحتم بدون تريقة
أنا خريج آداب 2009 والحمد لله عندى شغل ومستورة الحمد لله
المهم مشكلتي هي انى كل ما أحط عيني علي واحدة تتخطب والله حصلت معايا أكتر من 6 مرات
ممكن حد يسألني هو أنت بتدور علي واحدة تجوزها وخلاص من غير ما تعرفها أو تاخدوا علي بعض وتحبوا بعض ؟
أرد وأقول أنا نفسي أحب واحدة قبل ما اتجوزها لكن طول فترة الجامعة وانا ببعد نفسي من الموضوع ده لأني مش عارف ايه اللى ممكن يحصل وبخاف من بكرة
لكن الفكرة في ايه ؟!
الفكرة في ان الواحد لما يحب واحدة ما بيشوفش عيوبها ولو فيها كل العبر ولذلك سرعان ما تتحطم الحياة الزوجية عندما يكتشف العيوب اللى فيها
لكن لو فكر بعقله في اختياره لشريكة حياته مش هقول تكون من غير عيوب لأ طبعا
مفيش حد خالي من العيوب لكن تكون الأقل وبحيث أن يلاحظ مدى مقدرته علي تعديلها وده اللى انا عملته بس للأسف كل ما أدرس واحدة وأنوى ترووووووووووووح
لدرجة انى فكرت في الجواز التقليدى والدتي تختار لي واحدة وخلاص
ايه الحل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آسف للاطالة
yahya36
عضو مشارك
عضو مشارك
yahya36

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟!   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟! Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 23, 2010 9:09 am

اذا كان عنكم نقد لتفكيري اتفضلوا بس برده تدونى الحل أوكى؟!
ahmed ossman
عضو جديد
عضو جديد

الجدي عدد الرسائل : 1
العمل/الترفيه : معيد

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟!   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟! Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 23, 2010 5:47 pm

احساس وحش اوي لما تكون بتحب واحده ومعجب بيها اوي وباخلاقها وانها بتحافظ علي نفسها اوي ومش بتكلم حد وديما تكسف الناس وتبقي كاتم الحب دا جواك لحد ما تشوف طريقك وبعد كدا يكون فات الوقت تكون هي ارتبطت بحد وحبيته ومفكرتش في اي حد ولا اي حاجه عشان خاطر الشخص دا
احساس وحش لما افكر اني لو كنت كلمتها كان زمانها مرتبطه بيا انا
وحش اوي لما تتعلق بيها اوي اوي اوي ولحد دلوقتي مش قادر تبعد عنا حتي وهي بتحب حد تاني ...احساس وحش اوي لما تلاقي نفسك بتتمنالها انهم يبدو لمجرد انها تبقي معاك
انا مش عارف دا صح ولا غلط بس انا فعلا بتمنالها الخير حتي لو مع غيري وعلي فكره البنت دي من سياحه قسم درسات سيااحيه في سنه رابعه
( و _ف_ع ا ) ياريت حد يوصلها ان في حد بيحبها اووووووووووووووي اوي
وياريت تدعولي
M.2K
عضو ذهبى
عضو ذهبى
M.2K

العذراء عدد الرسائل : 3635
الموقع : https://www.facebook.com/photo.php?fbid=157020404333009&set=o.258207509790&notif_t=photo_reply#!/profile.php?id=100000154796662&v=wall
العمل/الترفيه : Customer Service At Sohag Intel. Airport
المود : So CooOooL

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟!   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟! Icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 24, 2010 5:52 pm

دة مبقاش منتدى خالص
yahya36
عضو مشارك
عضو مشارك
yahya36

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟!   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟! Icon_minitimeالخميس نوفمبر 25, 2010 10:04 am

شكرا ياأخ m.2k
خلاص أنا هترك المنتدى لو ده يريحك
ومنتظر ردك
علي ما أعتقد انى غير مرغوب فيا بالمنتدى
M.2K
عضو ذهبى
عضو ذهبى
M.2K

العذراء عدد الرسائل : 3635
الموقع : https://www.facebook.com/photo.php?fbid=157020404333009&set=o.258207509790&notif_t=photo_reply#!/profile.php?id=100000154796662&v=wall
العمل/الترفيه : Customer Service At Sohag Intel. Airport
المود : So CooOooL

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟!   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟! Icon_minitimeالخميس نوفمبر 25, 2010 11:28 pm

ع فكرة انا كنت بعلق ع الاخ اللى كاتب حد يقول للبنت اللى فى رابعة سياحة انى بحبها وبتاع حسيت انه مش ملاؤم ولا مناسب لمنتدى
ولا انت ايه رايك
عموما انا اساسا مش بدخل المنتدى خالص بطلته بقالى سنييييييييييين
بس قلت اشقر اشوف الاخبار واساسا دلوقت معرفش فيه حد خالص
يرحم ايام زمااااااااااااااااااان المنتدى دة قضينا فيه احلى ايااااااااااااااااااااام
قول للزمان ارجع يا زماااااااااان
شغب بنات
عضو جديد
عضو جديد

الميزان عدد الرسائل : 2
العمل/الترفيه : طالبة

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟!   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟! Icon_minitimeالإثنين مارس 14, 2011 2:54 pm

هلأ و غلأ.. أظن ان الموضوع حساس شوي بس نصيحتي يجب عليك اختيار ذات الدين و الحسب والنسب لأنها أولا تقية فالله فلذلك نادرا ماتحصل ع عيوب فيها إلا العيوب الطفيفةالسطحية ثانيا انت رح تتزوج على حسب فهمي،أي مو رايح تشتري بدلة جديدة تتكشخ فيها يومين زمان و بعدين ترميها هذا لقولك انك تخاف يكون فيها عيوب معناها اكيد مفكر تطلقها تالي ثالثا الزواج المقصود منه الاستقرار والرحمة و الحب والمودة أخيرا زواج الحب غالبا مبني على الفشل لذلك خلي أحد من ذوي الخبرة فهذي المواضيع مثل جدتك أمك خالتك عمتك تتابع الموضوع بعقلانية م وجهة نظري اعقل برأيك وتمسك فية وتوكل ع الله وتلاقي خير انشالله و إذن الله و الله يوفقك
Bet magnona
عضو مشارك
عضو مشارك
Bet magnona

القوس عدد الرسائل : 493
العمل/الترفيه : بشتغل نفسى دايما
المود : مافيش ف الدنيا احلام بتتحقق ع نحلم

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعل لو كنت مكاني؟!   ماذا تفعل لو كنت مكاني؟! Icon_minitimeالثلاثاء مارس 15, 2011 2:28 am

بص بجد انا هاجبلك من الاخر
انت لازم حتى تعجب بواحده و بعدين الحب هاييجى و انت مش صغير اكيد هاتختار صح
و زى ما انت قولت مافيش حد مافهوش عيوب لكن انت لو حبيت واحده بجد هتلاقى ان عيوبها ممكن تكون ميزه فيها و العيوب الجامده هى لو بتحبك صدقنى بجد هاتتغير علشانك و اكيد اى واحده ف الدنيا
هاتحب تكون احسن و احلى واحده ف عين حبيبها يعنى ماتخفش من الحب دا طبعا لو اخترت صح من الاول
بخصوص ان كل واحده تحبها تتخطب مش هاقول انك بتتاخر لان ممكن تكون خايف انها تكسفك
بس لو معجب بواحده بجد ياريت ماتستناش اسئل عليها بسرعه و ممكن لو حسيت انها ممكن تكسفك
يبقى تدخل البيت من بابه زى مابيقولى و فتره الخطوبه هاتتعرف ع شخصيتها اكتر بس الواضح
انك ممكن بتتاخر شويه انك تروح للبنت و الجواز التقليدى قليل لما بينجح لانك بتشوف واحده و سورى
كانك بتشوف حاجه عجبتك بتشتريها لازم تكون معجب بيها زياده شويه عن الطبيعى بس ماتستناش لو معجب بواحده حاول تشوف هى ايه من ناحيتك او روح لاهلها
يارب اكون قدرت اساعدك حتى لو حاجه بسيطه
ربنا معاك

ماذا تفعل لو كنت مكاني؟!
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-